- Ny

REKTOL RR motoroljor innehåller den beprövade REKTOL Combisynt-teknologin, som är baserad på en kombination av de syntetiska komponenterna HC, ester och PAO-oljor. Dessutom ingår mycket höga andelar slitageskydd ZDDP (Zink) och friktionsreducerande molybden, speciellt utvecklad för de höga belastningarna i trimmade racingmotorer. De låga viskositeterna i motorns uppvärmningsfas ger de snabbaste smörjningen av motorn och därmed en snabb oljetillförsel till alla smörjpunkter, speciellt turbon. Dessutom säkerställer särskilt skjuvbeständiga polymerer i motoroljan en stabil viskositet inom den rekommenderade livslängden, samtidigt som de förhindrar överdriven skumning av oljan.
Säkra betalningar med SSL
Frakt till DHL Servicepoint
Öppet köp i 14 dagar
REKTOL RR syntetiska motoroljor innehåller den beprövade REKTOL CombisyntTeknologin, som bygger på en kombination av de syntetiska komponenterna HC-, Ester- och PAO-oljor, som också kan användas utan problem i kombination med biogena högoktanbränslen som E85. LSPI-tändningseffekter, särskilt i turbodrift, utesluts genom användning av REKTOL RR motoroljor. Därför garanteras ett LSPI-skydd enligt API SP och ILSAC GF-6A. Ett askinnehåll på < 0,9 % medför en grundläggande lämplighet för chiptrimmade dieselmotorer som är utrustade med dieselpartikelfilter (förkortat rengöringsintervall). Dessutom innehåller REKTOL RR motoroljor, speciellt för de höga belastningarna i trimmade serie- och racermotorer, mycket höga halter av slitageskydd ZDDP, som genom kemisk reaktion med metallober ytor skapar så kallade offerlager på friktionsytor. Denna kemiska förening av zink, fosfor och svavel är det viktigaste elementet för att minska slitaget i motortekniken. När motorolja förbränns skapar dessa ämnen dock miljöskadliga utsläpp. Därför har innehållsmängderna av dessa ämnen begränsats i moderna motoroljor och ersatts med olika ersättningsämnen, som dock inte kan skapa denna kemiska lagerbildning på metalliska ytor.
För att skapa så kallade nödkörningsegenskaper innehåller REKTOL RR motoroljor det fasta smörjmedlet molybden, som också har friktionsminskande egenskaper. Om smörjsystemet är stört, eller om lokal överhettning leder till att smörjfilmen brister, garanterar molybden en kortvarig fortsatt drift utan att friktionsdelarna helt misslyckas. De låga kallstartviskositeterna hos REKTOL RR motoroljor skapar de snabbaste tiderna för motoroljning under motoruppvärmningsfasen och därmed en snabb oljeförsörjning till alla smörjställen, särskilt lagren av avgasturboaggregat. Dessutom säkerställer särskilt skjuvfasta polymeradditiv i REKTOL RR motoroljor och mycket låga avdunstningstendenser en stabil viskositet inom den rekommenderade användningstiden, samtidigt som otillåtet skummande av oljan utesluts. REKTOL RR motoroljor kan blandas med alla konventionella motoroljor. En motorrengöring vid första användningen är inte nödvändig. ANVÄNDNING REKTOL RR motoroljor har utvecklats speciellt för högsta belastningar i trimmade serie- och racermotorer som genererar mycket höga prestanda även vid kontinuerliga varvtal över 8 000 rpm. Beprövad inom områden som drift, banracing, dragracing, rally och tuning. Lämplig för sug- och turboladdade bensinmotorer (och dieselmotorer) som är utrustade med direkt- eller insugningsrörsinspritzning eller förgasare. Vi rekommenderar oljebytesintervaller på upp till 10 000 km, beroende på motortyp och belastningsnivå. Vi utför gärna en laboratorieanalys av ditt begagnade olja för att bestämma motorförslitning baserat på de innehållna metallvärdena och vid behov rekommendera ett individuellt byteintervall.
Egenskaper | RR5W-30 | RR5W-40 | RR5W-50 | RR10W-60 | Enhet |
---|---|---|---|---|---|
Densitet vid 15°C | 0,853 | 0,854 | 0,853 | 0,853 | g/ml |
CCS -30 °C | 5360 | 5625 | 5525 | - | cP |
CCS -25 °C | - | - | - | 4425 | cP |
Zink | 1480 | 1480 | 1480 | 1480 | mg/kg |
Molybden | 165 | 165 | 165 | 165 | mg/kg |
Viskositet vid 40 °C | 72 | 86 | 108 | 153 | mm²/sec |
Viskositet vid 100 °C | 12,2 | 14,3 | 18 | 23,8 | mm²/sec |
Viskositetsindex | 168 | 173 | 185 | 187 | - |
Basental (TBN) | 7 | 7 | 7 | 7 | mgKOH/g |
Observera att CCS står för Cold Cranking Simulator och används för att mäta oljans viskositet vid låga temperaturer. TBN (Total Base Number) är ett mått på oljans förmåga att neutralisera syror. Viskositetsindexet indikerar hur mycket oljans viskositet förändras med temperaturen. Hoppas detta hjälper!
Referens: 74903
Varumärke: Fra-Ber
Rengöring och polering av plast, instrumentbrädor, gummi och läder mycket effektivt. Lämnar en väldoftande vaniljdoft efter sig.
Referens: HMTN0201A
HOLTS EGR & CARB CLEANER RENGÖR SNABBT SKADLIGA AVLAGRINGAR SOM LACK OCH GUMMI, ORSAKADE AV BENSIN I FÖRGASARE OCH KOL FRÅN RECIRKULERADE AVGASER I DIESELMOTORER.
Referens: 2636192
Effektivt fogmunstycke för enkel åtkomst i trånga utrymmen.
Referens: 10348
Varumärke: Lucas Oil
"PLUS" är för de extra tillsatserna utöver det normala tillsatspaketet som finns i vanliga racingoljor. Detta verkliga högpresterande smörjmedel utvecklades speciellt för att skydda top fuel motorer. Detta testades omfattande på 1996 års NHRA-krets och varje besättning som använde den gjorde anspråk på att den var "BÄST". PLUS motstår bränsleutspädning...
Referens: IDAF40904
PW-C45 är en högkvalitativ kallvattentvätt i mellanklassen med många säkerhetsfunktioner. Komplett med handtag, lans och 10 meter slang. Högtryckspumpen levereras med packningar för lång livslängd, inloppsventiler av rostfritt stål och keramiska kolvar.
Referens: 40009
Varumärke: Lucas Oil
Lucas Transmission Fix har en Formula tillverkad helt utan lösningsmedel som motverkar att växlarna hoppar ur och ger en mer lättväxlad och följsam växellåda i slitna överföringar och eliminerar helt de flesta oljeläckor. Används även i växellådor vid förebyggande underhåll. Använd även i lätta manuella växellådor för att fåt smidigare växellåda och...
Ringspunnen bomull Standardpassform Kontrastärmar Stickad krage, manschetter och midjeband med randdetaljer Tryckknapp Welt kontrastfickor Borstad inre fleece Tejpad rygg Hank Tyg med 100 % bomullsyta
Referens: VL181320MXE
Slangupprullare spolarvätska, glykol 18bar 12mm 20m från Italienska Faicom
Referens: 2750025
Varumärke: Rektol Oil
Mot slutet av ett oljebytesintervall eller vid "försenade" oljebyten förbrukas motoroljans rengöringsmedel. Att det kan finnas avlagringar i motorn, som endast skulle lösas av den färska motoroljan.
Referens: VGL101915GO
Slangupprullare diesel 10bar 19x27mm 15m från Italienska Faicom
Varumärke: MCLAREN CAR CARE
EN AVANCERAD 2-I-1 GLASRENGÖRING SOM ÄR FÄRDIG ATT ANVÄNDA OCH INTE BARA LÄMNAREN STRECKFRI GLANS UTAN ÄVEN STÖTER BORT REGN MED HJÄLP AV KERAMISKA VATTENPÄRLOR SOM FÅR VATTNET ATT RULLA AV.
Referens: PPEL40083
Stationär högtryckstvätt MLC-CD1915PT
Referens: 418102
Varumärke: FLEX
Den smarta batteripoleringsmaskinen 10,8 V - roterande och friexcenterroterande | Art nr 418.102
Referens: 7800003
Bensintillsats. Ökar oktantalet för bensin med upp till 8 punkter. Rengör och skyddar mot kol- och sotbildning. Rekommenderad dosering: 300 ml i ca. 80 liter bensin
Referens: ASDO15517
Kraftfull dammsugare med Cyclon-teknik för enastående rengöring. Tillförlitlig konstruktion och innovativa funktioner för överlägsen prestanda.
REKTOL Kristall PTFE är ett ljusbeige, extremt vidhäftande, litiumtvålat specialfett med speciella EP-tillsatser och PTFE fasta smörjmedelstillsatser (Teflon). Särskilt lämplig för glidytor och plastglidning Skydd av stållinor.
REKTOL RR motoroljor innehåller den beprövade REKTOL Combisynt-teknologin, som är baserad på en kombination av de syntetiska komponenterna HC, ester och PAO-oljor. Dessutom ingår mycket höga andelar slitageskydd ZDDP (Zink) och friktionsreducerande molybden, speciellt utvecklad för de höga belastningarna i trimmade racingmotorer. De låga viskositeterna i motorns uppvärmningsfas ger de snabbaste smörjningen av motorn och därmed en snabb oljetillförsel till alla smörjpunkter, speciellt turbon. Dessutom säkerställer särskilt skjuvbeständiga polymerer i motoroljan en stabil viskositet inom den rekommenderade livslängden, samtidigt som de förhindrar överdriven skumning av oljan.