- Ny

REKTOL RR motoroljor innehåller den beprövade REKTOL Combisynt-teknologin, som är baserad på en kombination av de syntetiska komponenterna HC, ester och PAO-oljor. Dessutom ingår mycket höga andelar slitageskydd ZDDP (Zink) och friktionsreducerande molybden, speciellt utvecklad för de höga belastningarna i trimmade racingmotorer. De låga viskositeterna i motorns uppvärmningsfas ger de snabbaste smörjningen av motorn och därmed en snabb oljetillförsel till alla smörjpunkter, speciellt turbon. Dessutom säkerställer särskilt skjuvbeständiga polymerer i motoroljan en stabil viskositet inom den rekommenderade livslängden, samtidigt som de förhindrar överdriven skumning av oljan.
Säkra betalningar med SSL
Frakt till DHL Servicepoint
Öppet köp i 14 dagar
REKTOL RR syntetiska motoroljor innehåller den beprövade REKTOL CombisyntTeknologin, som bygger på en kombination av de syntetiska komponenterna HC-, Ester- och PAO-oljor, som också kan användas utan problem i kombination med biogena högoktanbränslen som E85. LSPI-tändningseffekter, särskilt i turbodrift, utesluts genom användning av REKTOL RR motoroljor. Därför garanteras ett LSPI-skydd enligt API SP och ILSAC GF-6A. Ett askinnehåll på < 0,9 % medför en grundläggande lämplighet för chiptrimmade dieselmotorer som är utrustade med dieselpartikelfilter (förkortat rengöringsintervall). Dessutom innehåller REKTOL RR motoroljor, speciellt för de höga belastningarna i trimmade serie- och racermotorer, mycket höga halter av slitageskydd ZDDP, som genom kemisk reaktion med metallober ytor skapar så kallade offerlager på friktionsytor. Denna kemiska förening av zink, fosfor och svavel är det viktigaste elementet för att minska slitaget i motortekniken. När motorolja förbränns skapar dessa ämnen dock miljöskadliga utsläpp. Därför har innehållsmängderna av dessa ämnen begränsats i moderna motoroljor och ersatts med olika ersättningsämnen, som dock inte kan skapa denna kemiska lagerbildning på metalliska ytor.
För att skapa så kallade nödkörningsegenskaper innehåller REKTOL RR motoroljor det fasta smörjmedlet molybden, som också har friktionsminskande egenskaper. Om smörjsystemet är stört, eller om lokal överhettning leder till att smörjfilmen brister, garanterar molybden en kortvarig fortsatt drift utan att friktionsdelarna helt misslyckas. De låga kallstartviskositeterna hos REKTOL RR motoroljor skapar de snabbaste tiderna för motoroljning under motoruppvärmningsfasen och därmed en snabb oljeförsörjning till alla smörjställen, särskilt lagren av avgasturboaggregat. Dessutom säkerställer särskilt skjuvfasta polymeradditiv i REKTOL RR motoroljor och mycket låga avdunstningstendenser en stabil viskositet inom den rekommenderade användningstiden, samtidigt som otillåtet skummande av oljan utesluts. REKTOL RR motoroljor kan blandas med alla konventionella motoroljor. En motorrengöring vid första användningen är inte nödvändig. ANVÄNDNING REKTOL RR motoroljor har utvecklats speciellt för högsta belastningar i trimmade serie- och racermotorer som genererar mycket höga prestanda även vid kontinuerliga varvtal över 8 000 rpm. Beprövad inom områden som drift, banracing, dragracing, rally och tuning. Lämplig för sug- och turboladdade bensinmotorer (och dieselmotorer) som är utrustade med direkt- eller insugningsrörsinspritzning eller förgasare. Vi rekommenderar oljebytesintervaller på upp till 10 000 km, beroende på motortyp och belastningsnivå. Vi utför gärna en laboratorieanalys av ditt begagnade olja för att bestämma motorförslitning baserat på de innehållna metallvärdena och vid behov rekommendera ett individuellt byteintervall.
Egenskaper | RR5W-30 | RR5W-40 | RR5W-50 | RR10W-60 | Enhet |
---|---|---|---|---|---|
Densitet vid 15°C | 0,853 | 0,854 | 0,853 | 0,853 | g/ml |
CCS -30 °C | 5360 | 5625 | 5525 | - | cP |
CCS -25 °C | - | - | - | 4425 | cP |
Zink | 1480 | 1480 | 1480 | 1480 | mg/kg |
Molybden | 165 | 165 | 165 | 165 | mg/kg |
Viskositet vid 40 °C | 72 | 86 | 108 | 153 | mm²/sec |
Viskositet vid 100 °C | 12,2 | 14,3 | 18 | 23,8 | mm²/sec |
Viskositetsindex | 168 | 173 | 185 | 187 | - |
Basental (TBN) | 7 | 7 | 7 | 7 | mgKOH/g |
Observera att CCS står för Cold Cranking Simulator och används för att mäta oljans viskositet vid låga temperaturer. TBN (Total Base Number) är ett mått på oljans förmåga att neutralisera syror. Viskositetsindexet indikerar hur mycket oljans viskositet förändras med temperaturen.
Referens: VGL181915
Slangupprullare luft vatten 18bar 19mm 15m från Italienska Faicom
Referens: BGL102525GO
Slangupprullare diesel 10bar 25x35mm 25m från Italienska Faicom
Referens: 74860
Varumärke: Fra-Ber
Amaretta mockaduk är en mjuk torkduk, lämnar inga märken eller fiberrester
Referens: MP200805
Slangupprullare luft vatten 20bar 8mm 5m från Italienska Faicom
Varumärke: Innovacar
Avfetta alla delar av fordonet med en enda lösning. Att ha en bilstädare med hög rengöringskapacitet även för oljor och fett och för motorrummet. Använd en mångsidig produkt som även kan dispenseras på fälgar, som borttagningsmedel för insekts- och myggrester, på svarta ränder samt fågeldroppar. Rengör interiören och ha en antidamm- och antistatisk...
Varumärke: Lucas Oil
Lucas Engine Oil Stop Leak oljeläckagetätning är en helt ny produkt uppbyggd av Lucas unika, patenterade tillsatser och mycket specifika basoljor med förlängda kolvätemolekylkedjor som är utformade för att stoppa oljeläckage i motorn.
Referens: 79301
Varumärke: Innovacar
Att använda ett enda efterbehandlingsmedel som polerar och skyddar bilen. Att ha en produkt redo att användas och som bevarar och förlänger tidigare applicerade nanoteknologiska filmer och behandlingar. För att få fordonet att glänsa inför en viktig händelse, en utställning eller innan den levereras till en kund. För att använda en snabb detaljerare utan...
Referens: VX101315K
Slangupprullare vatten rostfri 10bar 13x20mm 15m Livsmedelsklassad slang Max tryck: 10bar vid 70°C, 20bar vid 25°C från Italienska Faicom
Referens: ASDO15119
Mångsidig våtdammsugare med inbyggd evakueringspump och flexibel motorinställning.
Referens: 10793
Varumärke: Lucas Oil
Lucas High Performance Motorcycle Oils är resultatet av teknik som har vunnits genom år av blandning av motoroljor och växellådsoljor för racingindustrin.
Varumärke: Innovacar
Regenerera exteriöra plastdelar som bilens speglar, fasader, stötfångare, tätningar och däck, regenerera de blekta elementen och ger en vattenavvisande, långvarig effekt vid efterföljande tvättar. Återställ bilens interiör genom att förmedla färg och djup, kombinera en antidamm- och antistatisk effekt. Ska testas på instrumentbrädor, dörrinteriörer och...
Referens: SPPV28244
Golvmunstycke med 36 mm diameter.1
Referens: 884300
Slangupprullare luft vatten, med broms 15bar 10mm 14+1m från Italienska Mavel
Referens: 1413508
Kränzle radpump Snabbkopplingssystem D12 Säkerhetsfrånslagning Tryckreglering Totalstoppsystem med fördröjd motorfrånkoppling Insugning av rengöringsmedel Parkeringsbroms Vattentank: Volym 12 l Digital termostat Flödesvakt Förventilering av brännkammaren Optisk flamövervakning Överhettningsskydd (Avgastemperatur över 260°C) Brännarstopp vid...
Referens: 10347
Varumärke: Lucas Oil
Lucas SAE 50 Plus Racing Only innehåller organisk Molybdendisulfid som minskar friktionen högeffektivt och höjer motoreffektiviteten. Oljan är förstärkt med speciellt framtagna antiskumadditiver vilket skyddar mot oljekavitation vid höga varvtal.
Varumärke: Rektol Oil
REKTOL RR 5W30 motoroljor innehåller den beprövade REKTOL Combisynt-teknologin, som är baserad på en kombination av de syntetiska komponenterna HC, ester och PAO-oljor. Dessutom ingår mycket höga andelar slitageskydd ZDDP (Zink) och friktionsreducerande molybden, speciellt utvecklad för de höga belastningarna i trimmade racingmotorer. De låga...
REKTOL RR motoroljor innehåller den beprövade REKTOL Combisynt-teknologin, som är baserad på en kombination av de syntetiska komponenterna HC, ester och PAO-oljor. Dessutom ingår mycket höga andelar slitageskydd ZDDP (Zink) och friktionsreducerande molybden, speciellt utvecklad för de höga belastningarna i trimmade racingmotorer. De låga viskositeterna i motorns uppvärmningsfas ger de snabbaste smörjningen av motorn och därmed en snabb oljetillförsel till alla smörjpunkter, speciellt turbon. Dessutom säkerställer särskilt skjuvbeständiga polymerer i motoroljan en stabil viskositet inom den rekommenderade livslängden, samtidigt som de förhindrar överdriven skumning av oljan.